فیلم های سینمای خانگی و تلوزیون

فیلم های سینمایی و سریال های سینمای خانگی

فیلم های سینمای خانگی و تلوزیون

فیلم های سینمایی و سریال های سینمای خانگی

  • ۰
  • ۰

فیلم Amour

فیلم امور

نقد بی نقص فیلم amour
کارگردان : میشائیل هانکه
مولف : میشائیل هانکه
سال تکثیر : ۲۰۱۲
سال نشر : ۲۰۱۲
زمان فیلم : ۱۲۷ دقیقه
بازیگران : ژان لویی ترنتینیان , امانوئل ریوا , ایزابل هوپر , لوران
کاپه لوتو , کارول فرانک
افتخارات حیاتی :
شایسته ترین فیلم ) جشواره دربین المللی کن ۲۰۱۲ ) Palme D ' or - پیروز جایزه
موفق شایسته ترین فیلم فرنگی لهجه ۸۵ امین مراسم اسکار ۲۰۱۲
مقدمه :
یک زوج سالخورده که پیش از این معلم آهنگ بوده اند . بعد از سالها
معاش خوش سکته ای سبب ساز از فعالیت افتادن دست آنه ( با لازی امانوئل
ریوا ) شده که پیامد هایی مثل تلف کردن اقتدار تکلم را به همراه
دارااست و همسر پیرش جرجس ( با بازی ژان لویی ) از وی حفظ می‌نماید .
در همین حین کارکاتر ها با تعریف پیشین به نوعی فلش بکی بر
گدشته این زوج نیز تولید می شود .
میشائیل هانکه کارگردان لبریز شهرت آلمانی ( اصالتا اتریشی ) که در اوروپا
فراوان دارای شهرت است با فیلم ( عشق و علاقه ( کارنامه لبریز افتخار خویش را با اخذ
دو‌مین جایزه کن خویش بعداز فیلم روبان سپید براق خیس از پیشین
کرده و اسم خویش را در مورخ سینما جاودانه
می نماید .
میشائیل هانکه اکثر اوقات به نگاهش به مشکلات جامعه امروزی در فیلم
هایش آوازه دارااست و این فیلم وی نیز از این قاعده استثنا ندارد .
اگر‌چه فیلم ( عشق و علاقه ( نسبت به سایر فیلم های وی مقداری مختلف است .
فیلم ( عشق و علاقه ( تمام المان هایی که یک فیلم سینمایی بدون نقص و مالامال جزئیات
به آن نیاز دارااست را دارا است .
عشق و علاقه ( فیلمی درام , حرکت دهنده و خوف انگیز است که هدفش
مضمون عاشقانه نیست و بیشتر نگاهی روانشناسانه ای به مرگ و
معاش از زوجی رو به زوال را داراست .
علاقه ( از آن نوع فیلم هایی است که مخاطب های مختص خودش را
دارااست و برای هر تماشاچی ای ساخته نشده .
علاقه ( مملو از جزئیات است .
هانکه در قصه روان خویش به شکلی تحسین برانگیز قابلیت و امکان ها ,
احساسات و ناتوانی های بشر ها از لحاظ جسمی و فکری پرداخته
است .
قصه هانکه در‌این فیلم مقداری نماید است و آن نیز به دلیل صبر بسیار
هانکه برای پرداخت صحیح بوده .
هانکه در به عبارتی اوایل فیلم در سکانس کنسرت پیانو شاگرد آنه , تماشاچی
را در موضع روی سن روبروی تماشاگران قرار داده و با این فعالیت از
به عبارتی ابتدا تماشاچی را تماما در دام خودش می اندازد و او را به صورت
بی نقص با خویش همراه می نماید .
قصه هانکه آنقدر هوشمندانه است که تماشاچی را با خویش همراه می
نماید , ذهن تماشاچی را تماما در اختیار خودش قرار می‌دهد و اورا وادار
به تولید پرسش های گوناگون می نماید .
با این داستان هوشمندانه در هر لحظه از فیلم هانکه یک‌سری گام از تماشاچی
خویش جلوتر است .
نظیر سکانسی که آنه یادش می‌رود نمک را در نمکدون مالامال نماید .
وضعیت های آنه و دسته داستان هانکه به شکلی است که تماشاچی می داند
اتفاقی افتاده البته این که چه بر رمز این خانواده قرار است بیاید را هیچ
وجه قابل حدس زدن نیست تا‌وقتی‌که خویش هانکه تصمیم بر برملا
کردن آن در فیلمش بگیرد .
هانکه هیجان و سوال را در تماشاچی ساخت می نماید ولی اذن جلو رفتن
را به وی نمی دهد و خویش اندیشه تماشاچی را به هر سمتی که بخواهد می
پیروزی .
داستان هانکه آنقدر ظریف است که در همین حین رابطه ها بابا و دختر رانیز به تصویر میکشد .ولی در به تصویر کشیدن ارتباط ها دختر خانواده یعنی ایوا آنچنان ظریفکار نمیکند .یکی‌از بزرگ ترین نقاط قوت این فیلم شیمی فی مابین بازیگران و نشان
دادن رابطه ها آنهاست که دوچندان ظریف است البته جدا از ارتباط ها فقط موضوعی می توانست خوب تر صورت بپذیرد 

شخصیتپردازی ایوا است .
تماشاچی چندان نمی تواند با کاراکتر ایوا ملازمت و همراهی بکند .و همین زمینه سبب ساز شده پرداخت ارتباط ها ایوا با خانواده اش مقداری ضعیف خیس باشد .هانکه به خیر بدین مسئله می‌پردازد که در وضعیت طاقت فرسا به چهشکلی خانواده به طور کامل به یک جای بسته شده تبدیل می توان به طوریکه نگرانی اقوام و اشخاص گوناگون دیگر جایی در خانواد ندارد .

نظرات (۱)

سلام روزتون بخیر تندرستی

 

خواستم اول نظر بزارم خستگیتون بره /  خراطین

 

واقعا مفید بود برام من اینجارو سیو کردم تا دوباره بیام

 

ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی